donderdag 8 november 2012

Iepke

Soms maak je een dier mee, wat je meteen een gevoel geeft, om dit gevoel toch beter onder woorden te brengen, maak je bepaalde keuzes en hoppa, het gevoel klopte.
Zo kwam Iepke op mijn pad, niet zoekende naar een ander paard, raakte dit dier mij. Ik sloot haar al snel in mijn hart en ze is met ons mee op pad geweest, buitenritjes, alleen en met een ander paard of paarden, naar evenementen, andere mensen kennis laten maken met het ras en haar gangen en inmiddels is ze het lespaard voor mijn man, die echt totaal niet kon rijden maar zich inmiddels aardig weet te redden in het zadel.
Met de komst van 2 veulens volgend jaar, hebben we besloten om haar toch maar beschikbaar te stellen voor verkoop, dit dier verdient een plekje bij iemand die haar harder " nodig" heeft dan wij. Ondanks dat we enorm van haar genieten, hebben we nog meer paarden om van te genieten en dit meisje durven we dan ook zonder problemen los te laten, omdat het echt goed voelt, ze is het type wat niet snel " in zeven sloten tegelijk" loopt.
Iepke heeft laten zien hoe betrouwbaar ze is, ook als ze een keertje ergens van onder de indruk is, schrikt ze heel beheerst en laat ze zich prima controleren.
In de groep stelde ze zich direct bescheiden op. Mooi om te zien hoe ze zich in korte tijd wist aan te passen om nu inmiddels er helemaal bij te horen.
Iepke kende nog niet veel, op haar 5e is ze zadelmak gemaakt en dit jaar weer rustig af en toe opgepakt, ik ben begonnen met haar te trainen en ze pakt het erg goed op, ze doet erg haar best en het is echt heerlijk om met deze dame te werken.
Ik hoop dat dit meisje een plekje vind waar ze iemand heel gelukkig gaat maken en andersom! Daar heb ik alle vertrouwen in, ze is zo lief zacht en stabiel, daar gaat iemand heel blij van worden.
Tot die tijd mogen wij van dit meisje genieten, wat totaal geen straf is en kijken we alweer uit naar het voorjaar en de veulens, ondanks dat de winter voor de deur staat met al zijn charmes.